עשרת הדיברות של ווליס לישיבה מול המחשב שעות ארוכות

ישיבה נכונה מול המחשב
ישיבה נכונה מול המחשב

טיפים לישיבה נכונה מול המחשב  – איך לשמור על הבריאות.

כמעט כולנו מוצאים את עצמינו יושבים שעות מול המחשב: לומדים, עובדים, משתעשעים או סתם בוהים…
ישיבה ממושכת מסוג זה גורמת לעיתים קרובות לכאבים במספר מוקדים: ראש, עיניים, צוואר, כתפיים, ידיים, אצבעות, גב תחתון ואפילו רגליים!


אין מה לעשות? יש ויש! עם  מעט טיפים וקצת רצון  – תוכלו בהחלט למנוע תחלואות אופייניות הנובעות מישיבה מול המחשב.

עשרת הדברות:


1. לשבת בכסא בעל משענת קמורה השומרת על ה"קשת" הקיימת בגב התחתון. במידה והמשענת לא עונה על הקריטריונים, ניתן להניח כרית קטנה בחלק של ה"קשת" מאחורי הגב – פעולה המחייבת את יישורו.
2. בזמן ישיבה יש לוודא שהרגליים יהיו מונחות על הרצפה (ולא באוויר…) כאשר הברכיים יוצרות זווית של 90 מעלות.
3. על המקלדת להיות מונחת קרוב אל הגוף ומלפניו (ולא מן הצדדים).
4. על המקלדת להיות מונחת בגובה מתאים – כך שהידיים יונחו בזווית של 90-100 מעלות,  והכתפיים יהיו משוחררות.
5. לוודא שכף היד מונחת על המקלדת בצורה ישרה.
6. יש להניח את המסך מעל למקלדת, ישר ומלפנים.
7. על המסך להיות מונח כך שקצהו העליון יהיה בגובה העיניים. במידה והמסך נמוך – ניתן להניח חפץ הגבהה מתחתיו: דפי זהב, קופסת נעליים וכדו'…
8. יש לשבת במרחק של: "יד ישרה" מהמסך.
9. מומלץ לקחת כל חצי שעה הפסקות קצרות של דקה-שתיים בהן יש לזנוח 
את המחשב, לקום, ללכת מעט, להתמתח ולשחרר את הגוף.
10. רצוי מאד להטות את המבט מן המסך מדי פעם ואף לכסות את העיניים עם כפות הידיים למשך 20 שניות ובכך למנוע את התעייפות העיניים והכאבים הנגרמים בצידה. (עיניים וראש). 

ישיבה מול המחשב
ישיבה מול המחשב

ישיבה בריאה יותר היא מול מחשב נייח ולא נייד 

 

ישיבה מול המחשב עם כסא טוב.

כסא עם משענת טובה קרוב לשולחן 

הגבהה של הרגליים מתחת לכפות הרגליים תעזור ותעשה קסמים.

הפסקות קצרות כדי לשפר את זרימת הדם חשובות מאוד למי שיושב כל היום מול המחשב.

ישיבה מול המחשב יום שלם תהיה קלה יותר אם תכינו לכם בקבוק מים לידכם וכל הזמן וכל היום תשתו .

 

ישיבה נכונה מול המחשב היא כשהעיניים שלכם בגובה אמצע המסך.